Σοκολάτα Λαχταριστή!!

Σοκολάτα Λαχταριστή!!

Γράφει η Κωνσταντίνου Ουρανία

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης Επί Πτυχίου

 

Ποιος δεν αισθάνεται μια ιδιαίτερη απόλαυση στον ουρανίσκο του όταν καταναλώνει μια λαχταριστή σοκολάτα?
Υπάρχουν στιγμές που μικροί και μεγάλοι λαχταρούμε αυτή την γλυκιά γεύση στο στόμα μας, άλλες φορές για να καλύψουμε συναισθηματικές ανάγκες κι άλλες για την λαχταριστή γεύση!
Η γνωστή φράση “ αν δεν νιώθεις καλά φάε ένα κομματάκι σοκολάτα “, κρύβεται πίσω από την ουσία θεοβρομίνη, κύριο συστατικό στο κακάο.

Η ουσία αυτή εκκρίνει ενδορφίνες στον εγκέφαλο, είναι υπεύθυνες για την καλή διάθεση και για συναισθήματα όπως του έρωτα, της αγάπης και της διέγερσης. Επιπλέον σε μαθητές και φοιτητές σε περιόδους εξετάσεων, συστήνεται να τρώνε σοκολάτα-κακάο για την καταπολέμηση του άγχους και την διατήρηση υγιές εγκεφάλου αφού ενισχύει και την μνήμη.
Στην αγορά υπάρχουν πολλά είδη σοκολάτας που παρασκευάζονται από σπόρους κακάο οι οποίοι μετά την άλεση γίνονται ένας παχύρευστος πολτός. Σε αυτόν τον πολτό προστίθενται ζάχαρη, άμυλο ή βούτυρο κακάο, ξηροί καρποί ή και γάλα. Μερικά από τα είδη σοκολάτας είναι γάλακτος, κουβερτούρα, αμυγδάλου, φουντουκιού, λευκή και μαύρη.
Αναμφισβήτητα θεωρείτε πλούσια πηγή λιπαρών και κυρίως κορεσμένων που συνδυαστικά με την υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη γίνεται τροφή υψηλού θερμιδικού περιεχομένου. Για παράδειγμα τα 100 γραμμάρια σοκολάτας γάλακτος περιέχουν 527 θερμίδες, 29 γραμμάρια λιπαρά, 56 γραμμάρια υδατάνθρακα και 10 γραμμάρια πρωτεΐνης. Να σημειωθεί πως αν περιέχει ξηρούς καρπούς η περιεκτικότητα της σε λιπαρά αυξάνεται κατά 8 γραμμάρια ενώ η σκούρη (υγείας) η περιεκτικότητα της σε πρωτεΐνη μειώνεται.
Η υπερκατανάλωση της σοκολάτας όμως  μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της LDL χοληστερόλης, αύξηση του κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις , διάβρωση των δοντιών καθώς και αύξηση βάρους. Επίσης περιέχει αρκετή ποσότητα καφεΐνης και μπορεί να προκαλέσει ημικρανίες και αϋπνίες. Παρόλα αυτά εάν καταναλώνεται με μέτρο προσφέρει στον οργανισμό μας σίδηρο ,μαγνήσιο, πρωτεΐνες κά.

Επομένως  η κατανάλωση μίας μερίδας σοκολάτας που αντιστοιχεί σε 30 γραμμάρια ,2 φορές την εβδομάδα ως απογευματινό σνακ όχι μόνο θα μας ικανοποιήσει την επιθυμία μας για γλυκό αλλά θα μας προσφέρει και τις ευεργετικές της ιδιότητες.

 

Κλείσιμο